ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
23/01/2020
Εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Διαφορετικότητα και Διαπολισμικότητα» το οποίο είναι ενταγμένο στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + και έχει ως στόχο την ενίσχυση της παιδαγωγικής κατάρτισης του εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές προκλήσεις του 21ου αιώνα και η έμπρακτη διάχυση αυτής της κατάρτισης μέσα στην τάξη, επέλεξαν να παρακολουθήσουν διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα την μέθοδο Μοντεσσόρι. Η ιστοσελίδα του προγράμματος είναι η https://actionelearning.eu/. Το σεμινάριο υποστηρίζεται από το πρόγραμμα SEDIN και το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+. Ο τίτλος του σεμιναρίου είναι: «Η μέθοδος Μοντεσσόρι»
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε λίγα λόγια για την μέθοδο Μοντεσσόρι. Η μέθοδος Μοντεσσόρι ενεργοποιεί τα παιδιά μέσα από τη συνήθεια και την πρακτική να εκτελέσουν εύκολα και σωστά, απλές πράξεις της κοινωνίας και της ζωής μέσα στη κοινότητα. Η πειθαρχία στην οποία συνηθίζει το παιδί δεν περιορίζεται μόνο μέσα στο σχολικό περιβάλλον αλλά επεκτείνεται και στη κοινωνία. Μέσα από την έννοια της πειθαρχίας το παιδί μαθαίνει την ανεξαρτησία και πρακτικές δεξιότητες της ζωής, οι οποίες θα του επιτρέψουν να ζήσει ως ένα σημαντικό μέλος της κοινωνίας. Η γνώση και οι δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά ακολουθώντας το όραμα της Μοντεσσόρι είναι αισθητική εκπαίδευση, χειρισμός του περιβάλλοντος, πρακτικές δεξιότητες ζωής και αυτοπειθαρχία. Μια άλλη άποψη της μεθόδου Μοντεσσόρι που είναι σημαντική για τα παιδιά πρόσφυγες (όπως επίσης και για τα παιδιά των μεταναστών και τις μειονότητες) είναι η ενσωμάτωση της οικογένειας στη διαδικασία μάθησης. Σύμφωνα με τη προσέγγιση της Μοντεσσόρι, οι τόποι όπου ζουν τα παιδιά μαζί και τα σχολεία απαρτίζουν κοινωνικές διαδικασίες και είναι απαραίτητο να επιμορφωθούν τα παιδιά και στα δυο πλαίσια.
Με τα χρόνια η Μοντεσσεριανή εκπαίδευση κοστίζει και είναι συνήθως προσβάσιμη από γονείς παιδιών που είναι οικονομικά πιο ευκατάστατοι. Παρόλα αυτά η χρησιμοποίηση της μεθόδου Μοντεσσόρι για θέματα κοινωνικής ένταξης είναι πολύ ευεργετική για παιδιά προσφύγων/ μεταναστών/μειονοτήτων. Το πρόγραμμα δεν έχει ως στόχο να εκπαιδεύσει δασκάλους Μοντεσσόρι ούτε να μετατρέψει τα πολυπολιτισμικά σχολεία σε Μοντεσσεριανά από τη στιγμή που αυτό δεν είναι δυνατό για πολλούς λόγους (συμπεριλαμβανομένου και της νομοθεσίας).
Ωστόσο, στοχεύει στην προώθηση της ενσωμάτωσης στοιχείων, αρχών, αξιών και εργαλείων της μεθόδου Μοντεσσόρι στα σχολεία προκειμένου να προωθηθεί η αυτόνομη και δημιουργική μάθηση σε πολυπολιτισμικές τάξεις»
Τελικοί στόχοι του προγράμματος SEDIN
- Οι μαθητές να αισθάνονται περισσότερο ότι ανήκουν στην τάξη/σχολείο τους (πρόσφυγες/μετανάστες/μειονότητα)
- Οι μαθητές να συμμετέχουν περισσότερο στα μαθήματα (όλοι οι μαθητές)
- Οι μαθητές να αλληλεπιδρούν περισσότερο ο ένας με τον άλλο (όλοι οι μαθητές)
- Οι μαθητές να συμμετέχουν σε δραστηριότητες με λιγότερη εξάρτηση από το δάσκαλο τους. (όλοι οι μαθητές)
Προκλήσεις, όπως προσδιορίζονται από τους εκπαιδευτικούς
- Γλώσσα/ Επικοινωνία
- Συμμετοχή της οικογένειας
- Πολιτισμικές διαφορές
Ο διευθυντής του σχολείου
Αναστάσιος Κεσίδης