Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το έτος 1992, καθώς εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑΜΕΑ. Δίνεται έτσι η ευκαιρία στις κυβερνήσεις, τους οργανισμούς και τις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Με αφορμή την ημέρα αυτή υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας κάποιες δράσεις με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την αναπηρία. Ως εκ τούτου τα ζητήματα που διαπραγματεύτηκαν ήταν τα εξής:
- Ποια είναι τα Άτομα με Αναπηρία;
- Πώς ζουν;
- Τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους;
Προσεγγίσαμε όλα τα είδη αναπηρίας ( τύφλωση, κώφωση, κινητική αναπηρία, μαθησιακές δυσκολίες, νοητική υστέρηση, σύνδρομο Down, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές – αυτισμός).
Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της κώφωσης μέσω της ανάγνωσης παραμυθιού. Διαβάσαμε το παραμύθι: Φίλοι; …Φως Φανάρι της Φραντζέσκα Αλεξοπούλου Πετράκη, το οποίο πραγματεύεται τη γνωριμία ενός κοριτσιού με ένα κωφό αγοράκι και προετοιμάζει τα παιδιά να γνωρίσουν τη γλώσσα επικοινωνίας των Κωφών, την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.
Στη συνέχεια είδαν το δακτυλικό αλφάβητο των Κωφών και συνθέσαμε το λεωφορείο των Νοημάτων που παραπέμπει στο λεωφορείο όπου γνωρίστηκαν οι ήρωες του παραμυθιού μας. Επιπλέον έγινε προβολή βίντεο με Κωφά παιδιά που επικοινωνούν με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και είδαν την εκπαιδευτικό να νοηματίζει.
Ολοκληρώνοντας τη γνωριμία – ευαισθητοποίηση
των μαθητών σχετικά με την Κώφωση οι μαθητές
έχοντας μπροστά τους το δακτυλικό αλφάβητο
προέβησαν στη σύνθεση του ονόματός τους σε
φύλλο εργασίας.
Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με ένα τραγούδι με τίτλο Μήνυμα Ζωής που παρουσιάζει τους μαθητές να νοηματίζουν τους στίχους του.
Τα τμήματα Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ παρακολούθησαν παρουσίαση power point στην οποία προσεγγίζονται όλα τα είδη των αναπηριών με αναφορές στο είδος της αναπηρίας, στον τρόπο επικοινωνίας, στις δυσκολίες καθημερινής διαβίωσης, στις συνθήκες, στα συναισθήματα, στους τομείς που διαπρέπουν, στους τρόπους διδασκαλίας και σε πολλά άλλα ζητήματα που έγιναν αντικείμενο διαπραγμάτευσης μέσω προβολής βίντεο και συζήτησης.
Απώτερος στόχος ήταν έστω και για λίγο να μπορέσουν να μπουν στη θέση του άλλου ( άτομο με αναπηρία) και να αντιληφθούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους λόγω των εμποδίων που θέτουμε καθημερινά μπροστά τους ( εστιάζοντας στην κινητική αναπηρία). Θίχτηκε το ζήτημα του κοινωνικού αποκλεισμού.
Η εκπαιδευτικός του Τ.Ε
ΜΑΚΡΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ(ΠΕ71)
και η Τρίτη τάξη με τον κ. Αποστόλη…