Ψηφιακή Μέριμνα

Επεξηγηματικό κείμενο για το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»

Σύντομη περιγραφή του προγράμματος: Tο πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» εξασφαλίζει επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop). Το πρόγραμμα εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και στοχεύει στον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επίτευξη ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου.

Κριτήρια επιλεξιμότητας: Δικαιούχοι του προγράμματος είναι οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, οι οποίες δικαιούνται να λάβουν επιταγή 200 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο ηλικίας από 4 έως 24 ετών, το οποίο φοιτά σε επιλέξιμη δημόσια εκπαιδευτική δομή στην Ελλάδα. Διευκρινίζεται ότι το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι. Για παράδειγμα, για μια οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά, το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα των 6.000 ευρώ αντιστοιχεί σε μεικτό οικογενειακό εισόδημα 12.000 ευρώ. Κατά τη διάρκεια του Α’ κύκλου του προγράμματος, μπορούν να καταθέσουν αίτηση οι εγκεκριμένοι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ για το έτος 2020, οι οποίοι εντάσσονται στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία. Κατά τη διάρκεια του Β’ κύκλου, θα μπορούν να καταθέσουν αίτηση και οι υπόλοιποι δικαιούχοι που πληρούν τα εισοδηματικά και τα υπόλοιπα κριτήρια του προγράμματος, ανεξαρτήτως του αν είναι εγκεκριμένοι δικαιούχοι του ΟΠΕΚΑ. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι οικογένειες μπορούν να διερευνήσουν την επιλεξιμότητά τους και αυτόματα μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή που αναφέρεται στο επόμενο σημείο.

Τρόπος υποβολής αιτήσεων: Οι αιτήσεις κατατίθενται ηλεκτρονικά στην εφαρμογή https://beneficiary.digital-access.gov.gr/. Οι αιτούντες καλούνται αρχικά να μπουν στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://www.digital-access.gov.gr ώστε να ενημερωθούν για το πρόγραμμα, τα κριτήρια επιλεξιμότητας και την αναλυτική διαδικασία για την υποβολή της αίτησης επιχορήγησης. Μετά, εισέρχονται στην εφαρμογή χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς τους στο Taxisnet και ολοκληρώνουν την καταχώρηση των στοιχείων τους δηλώνοντας επιπλέον το προσωπικό τους ΑΜΚΑ. Καταχωρούν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου ώστε να λαμβάνουν έγκαιρη και εμπιστευτική πληροφορία από το Πρόγραμμα μέσω SMS. Δηλώνουν το σύνολο των εξαρτώμενων τέκνων για τα οποία επιθυμούν να κάνουν αίτηση και συμπληρώνουν τα στοιχεία φοίτησής τους. Επισημαίνεται ότι κάθε δικαιούχος μπορεί να καταθέσει μόνο μία αίτηση στο σύστημα, η οποία θα πρέπει να αφορά το σύνολο των εξαρτώμενων τέκνων τα οποία είναι επιλέξιμα να λάβουν επιταγή.

Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις: Οι διασταυρώσεις των στοιχείων που επιβεβαιώνουν την επιλεξιμότητα των εξαρτώμενων τέκνων να ωφεληθούν από το πρόγραμμα γίνονται κυρίως ηλεκτρονικά. Πιο συγκεκριμένα, στον Α’ κύκλο του προγράμματος, η επιβεβαίωση της σύνθεσης της οικογένειας, της εισοδηματικής κατηγορίας, και της φοίτησης των τέκνων σε δημόσιες δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης αρμοδιότητας του Υ.ΠΑΙ.Θ., πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Εφόσον υπάρχουν προβλήματα στις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, θα πρέπει να γίνονται διορθώσεις στα αντίστοιχα μητρώα του δημοσίου, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του προγράμματος. Επισημαίνεται ότι η επιτυχής ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων επιλεξιμότητας για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απαιτεί συμφωνία των στοιχείων τους στο Μητρώο ΑΜΚΑ και το Μητρώο MySchool. Σε περίπτωση μη δυνατότητας ηλεκτρονικής διασταύρωσης των στοιχείων κάποιας μαθήτριας ή κάποιου μαθητή, παρότι έχουν ακολουθηθεί όλες οι σχετικές οδηγίες, οι Διευθυντές των Σχολείων καλούνται να επικοινωνούν με το Υ.ΠΑΙ.Θ. μέσω των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Ημερομηνία λήξης του προγράμματος: Η ημερομηνία γενικής λήξης του Προγράμματος είναι η Παρασκευή 30 Ιουλίου 2021. Μετά από αυτή την καταληκτική ημερομηνία δεν θα είναι δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων, η έκδοση νέων επιταγών για αιτήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και η πραγματοποίηση αγορών με τις εκδοθείσες επιταγές (εκτός από κάποιες εξαιρέσεις που αφορούν ακυρώσεις και επανεξαργυρώσεις επιταγών και αναφέρονται αναλυτικά στην Προκήρυξη του Προγράμματος).

Επιστροφή στο σχολείο με δήλωση αυτοδιαγνωστικού τεστ

Αγαπητοί/ές γονείς, κηδεμόνες και μαθητές/τριες: Στις 10 Μαΐου επιστρέφουν στις τάξεις τους όλοι οι μαθητές της Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης με δήλωση αυτοδιαγνωστικού τεστ, παράλληλα με τα ισχύοντα προληπτικά μέτρα. Πληροφορίες στο self-testing.gov.gr.

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΑΥΤΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ (SELFT TEST)

                                              (ΣΕ 10 ΒΗΜΑΤΑ)

  1. Ο διαγνωστικός έλεγχος για τον κορωνοϊό μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (selft test) είναι υποχρεωτικός για τους μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς.

 

  1. Διενεργείται από τις 8.00 π.μ. κάθε Κυριακής ως τις 8.00 π.μ. κάθε Δευτέρας, πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα.

 

  1. Η προμήθεια του selft test γίνεται δωρεάν από το φαρμακείο. Για τους μαθητές/τριες τον δωρεάν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο παραλαμβάνουν οι γονείς τους, επιδεικνύοντας τον Α.Μ.Κ.Α. του μαθητή/τριας και την αστυνομική ταυτότητα.

 

  1. Για τους μαθητές/τριες ηλικίας το selft test διενεργείται με τη βοήθεια του γονέα.

 

  1. Οι γονείς  των μαθητών/τριων επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω του gov.gr και, αφού επιλέξουν την κατηγορία «Σχολική Κάρτα για COVID-19», στη συνέχεια εισέρχονται με τη χρήση των κωδικών taxisnet. Ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.

 

  1. Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν.

 

  1. Εάν το αποτέλεσμα του αυτοδιαγνωστικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία εκτυπώνουν. Σε αυτή την περίπτωση, μεταβαίνουν εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών σε δημόσια δομή για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο.

 

  1. Σε περίπτωση αδυναμίας εκτύπωσης της σχολικής κάρτας COVID-19 θετικού ή αρνητικού αποτελέσματος για τους μαθητές/τριες, μπορούν να συμπληρωθούν και να υπογραφούν και χειρόγραφα από τους γονείς των μαθητών/τριών, σύμφωνα με συγκεκριμένο υπόδειγμα που θα σας αποσταλέι.

 

  1. Ο μαθητής/τρια επιδεικνύει τη σχολική κάρτα εντός της τάξης, στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας.

 

  1. Στην περίπτωση που μαθητής/τρια δεν επιδείξει την σχολική κάρτα κατά την είσοδό στην τάξη, τότε δεν γίνεται δεκτός/ή, λαμβάνει απουσία και απομακρύνεται από τη σχολική μονάδα.